Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Πέρασαν 557 χρόνια...

«...και την 29η Μαΐου, ημέρα Τρίτη και τις πρωινές ώρες, κατέλαβε την Πόλη ο αμηράς Μωάμεθ Β'. Την ίδια ακριβώς ώρα της άλωσης τραυματίστηκε θανάσιμα και πέθανε ο μακαρίτης ο αυθέντης μου κυρ Κωνσταντίνος ο βασιλιάς Παλαιολόγος. Εγώ, βέβαια, την ώρα του θανάτου του δεν ήμουν παρών , γιατί, εκτελώντας δική του διαταγή, επόπτευα κάποιο άλλο σημείο της Πόλης…».
Απόσπασμα από το «Χρονικόν» του Βυζαντινού ιστορικού και αυτόπτη μάρτυρα Γεωργίου Σφραντζή.

Αύριο έχει την 557η επέτειό της η «αποφράς ημέρα» της 29ης Μαΐου του 1453, που αλώθηκε η Πόλη. Όποιος τολμήσει να παραλληλίσει τα όσα συνέβησαν τότε για να έχει η Βασιλεύουσα αυτή την τύχη, θα... μετανιώσει! Κι αυτό επειδή θα ανακαλύψει πόσοι «κοινοί παρανομαστές» υπάρχουν με το τραγικό σήμερα και με κοινό «εκθέτη» την πλεονεξία.

2 σχόλια:

  1. ... κι ο κόσμος "γυρίζει..."
    και συνεχίζει να τρέφεται με την πλεονεξία, τη ματαιοδοξία, την ασυδοσία ...και πολλά εις... -σία...
    Γεια σου, λεβεντιά μου, Παντελή,
    Υιώτα και Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε μου Παντελή είναι γεγονός ότι η ιστορία αντιγράφει τους δρόμους από τους οποίους πέρασε.
    Και σήμερα ζούμε μιά από τα ίδια.
    Με τους ίδιους ανθρώπους, τα ίδιο κράτη, και τους ίδιους τρόπους. Μόνο που τότε - 1453 - απουσίαζαν οι ΗΠΑ. Αυτή την απουσία αναπληρώνουν σήμερα.
    Καλή σου νύχτα
    Ντένης

    ΑπάντησηΔιαγραφή